forum spawacza
http://forum.spawacz.pl/

Spawanie butli po LPG
http://forum.spawacz.pl/viewtopic.php?f=19&t=2121
Strona 1 z 1

Autor:  Bartek1441 [ środa, 17 grudnia 2014, 14:13 ]
Tytuł:  Spawanie butli po LPG

Witam mam zamiar z zbiornika po LPG zrobić piaskarkę wspawać 2 odcinki rur do zbiornika rury ocynkowane calowa i 3/4 najlepiej było by to robić migiem ale czy spaw elektrodą zda egzamin w takim przypadku ?

Autor:  paul0 [ środa, 20 kwietnia 2016, 23:15 ]
Tytuł:  Re: Spawanie butli po LPG

Material butli jest spawalny.
Przed spawaniem zalac woda, miejsce spawania umiescic na gorze.
Pustej butli nawet powielokrotnym plukaniu nie spawac bo w warstwie rdzy moga byc resztki propanu i resztki zanieczyszczen z ktorych pod wplywem temperatyry powstanie gaz palny, a stezeni9a wybuchowe sa niewielkie.
Eksplozja takiej butli moze miec skutki porownywalne do skutkow eksplozji granatu...

Scianka butli nie jest zbyt gruba (ok. 3mm) - zatem latwo przepalic.
Spawac mozna polautomatem, drutem pelnym albo proszkowym, elektrodami otulonymi - najlepiej w otulinie zasadowej, TIG-em.
Najlepsze rezultaty sa po spawaniu TIG-em.

Konce rur przed spawaniem pozbawic warstwy cynku,ktora pogarsza warunki spawania i jakosc spoiny, oraz powoduje wydzielanie oparow cynku i tlenku cynku, ktore moga spowodowac "goraczke odlewnikow".


Elektrody nie moga byc zbyt grube bo wypali sie dziury.
Spawalem krocce do takiego zbiornika po LPG (przerobka zbiornika po LPG na naczynie wyrownawcze) elektrodami o srednicy 2mm.

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/