forum spawacza
http://forum.spawacz.pl/

Spawanie TIG
http://forum.spawacz.pl/viewtopic.php?f=19&t=3015
Strona 1 z 1

Autor:  norman69 [ niedziela, 21 stycznia 2018, 20:00 ]
Tytuł:  Spawanie TIG

Witam,mam do wykonania balustradę.Będzie to mieszane,czyli stal nierdzewna z czarną.Pytania moje to jakiego spoiwa użyć,jakiej elektrody nietopliwej,no i jakby ktoś miał jakieś ciekawe tipsy ułatwiające tę robotę.O ile spawanie półautomatem i MMA opanowałem przez 30 lat w stopniu dość zaawansowanym to co do TIGa :evil: :roll:

Autor:  rafin [ czwartek, 25 stycznia 2018, 00:25 ]
Tytuł:  Re: Spawanie TIG

http://www.stalenierdzewne.pl/847/lacze ... nierdzewna

Autor:  mercedres17 [ sobota, 17 lutego 2018, 21:41 ]
Tytuł:  Re: Spawanie TIG

norman69 napisał(a):
Witam,mam do wykonania balustradę.Będzie to mieszane,czyli stal nierdzewna z czarną.Pytania moje to jakiego spoiwa użyć,jakiej elektrody nietopliwej,no i jakby ktoś miał jakieś ciekawe tipsy ułatwiające tę robotę.O ile spawanie półautomatem i MMA opanowałem przez 30 lat w stopniu dość zaawansowanym to co do TIGa :evil: :roll:


Witam.Wszystko bardzo dobrze opisane w artykule który podrzucił rafin. Spoiwo zawsze musi byc lepsze gatunkowo albo takie samo jak materiał spawany. Czyli jeżeli zamierzasz łączyć ze sobą stal czarną i nierdzewną to lepiej będzie użyć drutu nierdzewnego z tym ze trzeba pamiętać ze nierdzewki też jest kilka gatunków (304,316 itd..)

JEzeli chodzi o elektory nietopliwe to polecam złote, uniwersalne, dobre nawet do aluminium. Pozdrawaim

Autor:  Leszek86 [ niedziela, 25 lutego 2018, 00:35 ]
Tytuł:  Re: Spawanie TIG

Po pierwszym kontakcie ze spawarką TIG miałem problem z przesuwaniem dodatkowego drutu. Jestem praworęczny, czy macie jakiś sposób aby płynnie podawać drut do źródełka, nie dotykając elektrody ?

Autor:  gruby [ poniedziałek, 12 marca 2018, 22:16 ]
Tytuł:  Re: Spawanie TIG

Leszek86 napisał(a):
Po pierwszym kontakcie ze spawarką TIG miałem problem z przesuwaniem dodatkowego drutu. Jestem praworęczny, czy macie jakiś sposób aby płynnie podawać drut do źródełka, nie dotykając elektrody ?


Nie bez powodu mówią, że spawanie Tigiem to wyższa szkoła jazdy. Najważniejszy jest trening i ćwiczenie ruchu ręką.
Co do podawania drutu to możesz troszkę podkręcić prąd spawania i prowadzić drut ( pręt / spoiwo ) po materiale.
Co niektórzy i to w zależności od pozycji spawania kładą pręt w miejscu spoiny i samym palnikiem topiąc go układają spoinę.
Zawsze możesz sobie jeszcze na YT popatrzeć jakie są techniki i wybrać optymalną dla siebie.

Autor:  rafin [ piątek, 16 marca 2018, 01:11 ]
Tytuł:  Re: Spawanie TIG

Leszek86 napisał(a):
Po pierwszym kontakcie ze spawarką TIG miałem problem z przesuwaniem dodatkowego drutu. Jestem praworęczny, czy macie jakiś sposób aby płynnie podawać drut do źródełka, nie dotykając elektrody ?


Praworeczny to jedziesz od prawej do lewej strony. Kąt nachylenia palnika okolo 45 st, przesuwasz powiedzmy 1-2mm w lewo palnik potem lekko cofasz i w tym samym czasie dajesz drut. Taka synchronizacja. Elektroda jakies 2-3 mm nad materialem, dlon podpierasz palcem. Musisz sporo cwiczyc, ale na pewno ogarniesz. Nie jest to jakis koszmar. Potrzeba cierpliwosci i spokoju.

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/